چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

پیک جدید کرونا در کشور با ۳ سویه آغاز شد | تغییر علائم ویروس (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۲۷۵۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
پیک جدید کرونا در کشور با ۳ سویه آغاز شد | تغییر علائم ویروس (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱)
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ ۱ و XBB و BA ۲ در بیماران اخیر مشاهده شده است، گفت: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه شب دو سویه جدید دیگر در بین بیماران مشکوک به کووید۱۹ تشخیص دادند بنابراین تعداد سویه‌های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ ۱ و XBB و BA ۲ افزایش یافته است. 

وی افزود: وقتی ما سرعت غلبه سویه BA ۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم می‌بینیم که با شیوع سویه BQ ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است و کشور‌هایی همچون فرانسه و آلمان به سرعت درگیر شدند. 

فرشیدی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت، مرز‌ها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد که با توجه به اینکه از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت قابل توجهی از مردم کشورمان نیز دز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند ظرف یک الی یک و نیم آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد. 

فرشیدی در عین حال تاکید کرد که از امروز پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است و ما از همه بیمارستان‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند چرا که طی ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد. 

وی خاطر نشان کرد: علائم سویه‌های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: میزان بستری در سویه‌های جدید کرونا به همان مقداری است که در سویه امیکرون وجود داشت، اما هرچه تعداد بیماران بیشتر باشد درصد بستری نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->